De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic SD-R2530KXE op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Soraya26 14-12-2022

Machine met ongekend veel bakmogelijkheden

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

Ik zocht een tijd een nieuwe broodbakmachine maar als je naar de winkel gaat, er zijn zoveel dat jij niet weet welk moet nemen. Ik kreeg de mogelijkheid om deze te testen en daar ben ik blij mee.
Het is een robuuste machine, met veel bakmogelijkheden. Het is wel aan de grote kant want het past niet in mijn kast maar geen hinder. Makkelijk schoon te maken na gebruik en het brood gaat erg makkelijk uit de vorm. Maar de bakvorm er uit de machine te halen vind ik soms lastig omdat het heel goed uit moet kijken dat je je niet verbrandt.
Het brood duurt soms wel (te) lang,, zeker het volkoren. Maar ik heb de tijdverkort ontdekt en dan is het binnen anderhalf uur een brood klaar. Alleen jammer dat het met bakbroodmix en ingrediënten niet met uitgesteld tijd kan.
Verder is het een erg stil machine en het aparte vakje voor de rozijnen en nootjes is erg handig.
De cake en pizza beslag heb ik nog niet uitgeprobeerd maar dat ga ik zeker nog doen.

Pluspunten

• stil
  • veel programmas
  • uitgestelde tijd

Minpunten

• volkoren brood duurt te lang
  • geen uitgestelde tijd met bakmixbrood
  • groot

Lien20 11-12-2022

Snelle cake voor bezoek

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

Het is zo fijn om even snel wat ingrediënten (die we toch altijd op voorraad hebben) in de broodmachine te gooien en binnen 2 uur ruikt je keuken heerlijk naar cake. Het komt regelmatig voor dat we vergeten zijn om wat lekkers bij de koffie te halen als we bezoek krijgen. De machine doet er 1 uur en 55 minuten over en tussendoor kan je nog even snel de woonkamer stofzuigen en de wc’s schoon maken. Heerlijk! Daarnaast heb je weinig schoon te maken van het apparaat want je hebt geen aparte beslagkom nodig. Je vult de bakvorm met alle ingrediënten en de machine doet de rest.

Let wel op de grote van het apparaat. Bij ons past hij niet in de keukenkasten, dus hij staat op het aanrecht of op zolder. Daarnaast is het een mooi strak en zwart design wat mooi in onze keuken staat. De glanzende deksel trekt wel veel stof aan dus er gaat regelmatig een doekje over heen.

Pluspunten

• Veel opties
  • Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• Groot & zwaar
  • Geen kijkvenster

RobertG 08-12-2022

Goede broodbak machine met meerdere opties dan alleen brood

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

Deze broodbakmachine hebben wij (gezin, twee volwassenen en drie kinderen) nu 2 weken. Na tijden van zoeken naar een broodbakmachine mochten wij deze testen. Wij wilde graag een broodbakmachine om in het weekend en de dagen dat we thuis zijn vers brood te eten.
Een erg goede machine, broden die gebakken worden zijn ruim voldoende voor ons gezin (machtig brood). We hebben nu vooral de kant en klare mixen gekocht uit de supermarkt, enige nadeel hierbij is dat er geen uitgestelde timer kan worden ingesteld omdat het brood bij all-in mixen gelijk gebakken moet worden. Dus op de zondag ochtend moeten we eerst 2,5 uur wachten totdat het brood klaar is.
Er zitten ongekend veel opties op deze machine voor het bereiden/ klaar maken van deeg.
Puur kijkend naar alleen het brood bakken doet deze machine wat je zou verwachten. De machine is wel wat groot, maar verder niet hinderlijk. Machine is ook goed schoon te maken.

Pluspunten

• Veel opties
  • Heerlijk vers brood

Minpunten

• Grote machine
  • Geen uitgestelde timer bij all-in broodmixen

Caro 07-12-2022

Aanrader!

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

Ik ben de Panasonic broodbakmachine SD-R2530KXE aan het uittesten. Het is een vrij compact rechthoekig model dat prima op het aanrecht past. Als ik de machine aan heb staan zet ik hem met de brede kant voor, als ik hem niet gebruik draai ik hem een kwartslag zodat hij minder ruimte inneemt. Jammer dat de stekker niet in het apparaat op te bergen is. Na het kopen van een aantal kant en klare broodmixen ging de machine aan de slag. Er zitten 30 programma’s op waaronder twee voor all-in broodmix. Stekker in het stopcontact, broodmix erin, water erbij en de machine aanzetten: een kind kan de was doen. Na tweeëneenhalf uur klinkt er een piep: het brood is klaar. Deksel open, bakblik eruit en het brood eruit schudden. Dat ging heel makkelijk en het brood was een echte verrassing. Heerlijk brood met een fantastische structuur. Iedereen in huis is fan. Nu nog de andere programma’s uitproberen.

Kelly 06-12-2022

Prachtige broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

Wat een flink apparaat! Zowel in grootte als in kunnen. Je kan echt van alles hiermee maken. Hij bakt een volledig brood of kneed alleen deeg voor je. Je kan er cake mee maken maar ook jam. Er zit zelfs een timer op waarmee je precies op de tijd dat je wil je brood klaar kan hebben!

Ik ben zelf een leek als het gaat om brood bakken en broodbakmachines dus heb met veel plezier dit apparaat getest.
Ik vind de timer die erop zit heel fijn om in de avond de ingrediënten in de machine te doen en dan in de ochtend vers brood te hebben. Wel vond ik het brood dat gelijk gebakken wordt veel luchtiger dan de broden op de timer. Ook zijn de broden op timer bij mij een aantal keer mislukt en kwam er een ingezakte baksteen uit, waarschijnlijk was het vocht bij de gist gekomen. Dus het is absoluut geen fool proof apparaat wat wel jammer is. Er is een apart compartiment voor noten en rozijnen wat erg handig is. Het zou fijn zijn als er ook zoiets zou zijn voor het water zodat het brood altijd heel luchtig is, ook op de timer.

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Bakt goed brood
  • Heel veel opties

Minpunten

• Brood bakken op timer lukt niet altijd

MichelleSchiks 06-12-2022

Zeer fijne broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

Het unboxen van de broodbakmachine was al een feestje, het kwam in een grote doos en de machine is ook best groot, waardoor je daar wel even overna moet denken of je er plek voor hebt. Het fijne aan deze machine is dat dit een luxe versie is.
Het noten en rozijnen dispenser is erg fijn, en het wordt goed en gelijkmatig verdeeld in het brood.
De broden komen er mooi bruin en met een knapperige korst uit. De hardheid van de korst kan je ook zelf instellen.
Het is fijn dat er een timer opzit, zo kan je zelf bepalen wanneer het brood klaar moet zijn ook als je er niet bent.
De machine heeft een uitgebreid menu met voor iedereen wat wils.
Zelfs de functie om jam/compot te maken en ook alleen kneden, een multifunctionele machine. Wij gaan door met testen de komende weken.

Pluspunten

• Luxe machine
  • Veel opties
  • Fijn noten en rozijnendispenser

Minpunten

• Iets aan de grote kant

Jorieke 05-12-2022

Fijne broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

De broodbakmachine is fijn in gebruik. Bakt goede en mooie broden. Korst is lekker knapperig. Ideaal dat er een timer opzit, ‘s avonds doe je alles in de machine en ‘s morgens word je wakker met een heerlijk verse broodgeur in huis.
Het product krijgt geen 10 sterren omdat er met het invoegen van rozijnen en pitten (via het automatische systeem) wel eens wat naast de bak valt, waardoor rozijnen verbranden onderin de machine.

Pluspunten

• Handige timer
  • Automatische toevoeging rozijnen/zaden/pitten
  • Bakt heerlijk brood!

Minpunten

• Rozijnen ed vallen naast de broodbak
  • ‘Fabriekssmaak’ bij eerste paar keer bakken

j*************@g******** 05-12-2022

Mooie, handige broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

De Panasonic broodbakmachine SD-R2530 kwam in een enorme doos. Het is echt een groot apparaat, waar je dus even over na moet denken waar je het neerzet. Het unboxen was al leuk. Het is een mooi zwart apparaat. Wat heel handig is, is dat op het apparaat een soort menu zit met alle nummers en wat het menu doet. Het apparaat zelf komt namelijk met twee boeken. In het ene vind je de algemene uitleg en in het andere meer de recepten en de handleiding. Wat mij betreft was het handiger geweest als er maar één boek was geweest, nu ben je toch veel aan het heen en weer bladeren.
Ik heb inmiddels drie keer gebakken met het apparaat. De eerste keer heb ik gelijk het bakje uitgeprobeerd, waarin je ingrediënten moet stoppen die later in het recept moeten worden toegevoegd. Ik had een rozijnenbrood gebakken, maar helaas waren de rozijnen niet uit het bakje gevallen, waardoor het brood zonder rozijnen is gebakken. Heel jammer, maar ik ga het nog een keer proberen.
Het tweede brood was een meergranen brood met gist. Dit brood was goed gelukt en lekker. Ik ga nog wel wat experimenteren met de dikte van de korst en hoe bruin je het brood gebakken wil hebben.
Als laatste heb ik de broodbakmachine gebruikt om te kneden en te rijzen. Dat werkt super handig. Het kneden gaat heel goed, en de brioche broodjes die ik had gebakken waren lekker en goed gelukt. Het is heel fijn dat deze machine hier een aparte optie voor heeft, op deze manier kun je alle kanten op.

Pluspunten

• Veel opties
  • Mooi apparaat
  • apart bakje voor de ingrediënten

Minpunten

• Groot apparaat
  • Twee handleidingen

Bart AW 05-12-2022

Prima broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

Ik heb dieze broodbakmachine nu 2 weken kunnen testen en ben zeer tevreden. De machine heeft veel verschillende instellingen waardoor je brood er perfect uitziet na het bakken.

Bij vorige machines kwam het vaak voor dat brood mislukt was maar dat is bij deze nog niet gebeurd. Alles is makkelijk in te stellen en je kan ook verschillende grote van de broden kiezen. In de handleiding staan diverse recepten van broden en ook exact welke instelling op apparaat moet worden gebruikt.

Samenvattend, prima apparaat met veel mogelijkheden om een lekker brood zelf te bakken.

Pluspunten

• Veel instellingen
  • Brood lukt altijd
  • Heerlijke geur in huis

Minpunten

• Geen

Vodi 27-11-2021

mooie zwarte machine met veel programma's

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

Ik heb heel lang een merkloze broodbakmachine gehad en die is recent stuk gegaan. Toen ik dus de optie kreeg deze te testen was ik erg blij. Het is een mooi vormgegeven machine, zwart en rechthoekig. Ik heb diverse programma's gebruikt. Voor brood, voor pizzadeeg, voor pastadeeg, deeg voor naanbrood en deeg voor kruidnootjes. Heb dus vooral de deegprogramma's gebruikt. Zou eigenlijk nog langer moeten testen om er echt wat zinnigs over te zeggen. Vond niet dat het deeg heel erg goed was gerezen, maar kan ook aan de soort gist liggen. Het brood was goed gelukt en er is toch niks lekkerders dan 's ochtends een warm brood bij je ontbijt. het handige is dat er een los vakje in de deksel zit waar je zaden, noten etc in kan doen. de machine voegt dit vanzelf toe als het deeg al gemixt is.

Pluspunten

• apart bakje voor noten, zaden etc
  • mooi vormgegeven

santjedo 24-11-2021

super mooie broodbak machine

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

ik heb de panasonic broodbakmachine SD-R2530K mogen testen. de uitstraling ziet er strak uit, mooi zwart. het is een groot apparaat maar doordat het er strak uitziet gaat die helemaal op in je keuken. er zitten heel veel programma's op waardoor je verschillende kanten ermee op kan. je kan zelfs zuurdesembrood meemaken. wat ook mooi is dat er via een apart bakje op een later moment vruchten en noten toegevoegd kunnen worden. je kan er ook een timer op instellen, dus brood klaar zetten en wakker worden van de vers gebakken brood lucht. min puntje is wel dat je dit niet met kantenklare broodmixen kan doen. daar werk de timer niet mee.

Pluspunten

• veel programma's

Minpunten

• geen timer bij kant en klare mixen

chantalvw 22-11-2021

Robuuste machine die werkt.

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

Wat een heerlijk brood maakt deze machine. Lang geleden dat ik zelf brood bakte, maar werd toch weer nieuwsgierig. De machine is wat log. Wij hebben de zwarte variant wat iets luxer oogt. De knoppen vind ik persoonlijk wat goedkoop eruit zien en vingerafdruk gevoelig.
De handleiding mag wat mij betreft iets compacter. Het leek heel wat maar achteraf is het eigenlijk heel simpel. Ons volkorenbrood smaakt heerlijk en ziet er goed uit. Ook heb ik een stroopwafelcake erin gebakken. Deze was goed te eten maar net iets lekkerder met een aangepast programma. We blijven door testen en de vele andere opties uitproberen.

Pluspunten

• Resultaat
  • Vele programma’s

Minpunten

• Gevoelig display
  • Grote machine

Rooieduvel 17-11-2021

Elke dag vers brood

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

Wij waren al een tijdje aan het overwegen om een broodbakmachine aan te schaffen. Via de reviewclub kregen we de kans om een machine te testen. Dit is zeker geen tegenvaller geweest! De doos zelf is vrij groot en bij het uitpakken blijkt ook waarom: de machine zelf is vrij groot. Verder krijg je een maatbeker, 2 maatlepeltjes en twee boeken. De ene is de handleiding en de ander een receptenboek. We zijn meteen in de weer gegaan met het receptenboek. Het is even kijken hoe alles in zijn werk gaat maar daarna is het allemaal vrij snel in te stellen. Het resultaat was een heerlijk volkorenbrood wat iets anders van vorm is dan je gewend bent maar zeker lekkerder dan wat je in de supermarkt koopt. We hebben ook een krentenbrood geprobeerd om zo de ingebouwde dispenser te testen. Ook dit werkte prima alleen is de verhouding rozijnen/brood voor een XL niet helemaal goed (beetje weinig krenten naar mijn mening). We gaan nog een pizzadeeg en een cake proberen maar voor nu is dit zeker geslaagd en overwegen wij serieus deze machine aan te schaffen!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Startuitstel
  • Lekker stil
  • Elke keer een prima resultaat
  • Opties voor brood, deeg, cake, jam en compote

Minpunten

• Aardig groot
  • Sommige recepten niet helemaal in verhouding

Urnieee 09-11-2021

Apparaat met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

Sinds een tijdje deze broodbakmachine in gebruik. Veel mogelijkheden in het kiezen van een programma! Soms wat zoeken welk programma te gebruiken om het brood goed luchtig te krijgen. Belangrijk om goed de hoeveelheden uit een recept aan te houden en af te wegen. De timer vind ik ideaal, fijn elke morgen wakker worden met de geur van vers brood.
Een echt duidelijke handleiding ontbreek, dus nog meer functies om te ontdekken (optie cake, jam of compote bijv).

Pluspunten

• Mooi design
  • Veel programma's
  • Aparte dispenser voor zaden/pitten

Minpunten

• Groot
  • Niet een duidelijke handleiding

p***********@g******** 08-11-2021

Vers brood

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

Ik mag deze broodbakmachine testen. En dat hebben we dan ook goed gedaan in de eerste week (we mogen er nog 3).
Ik heb zelf een hoogbejaarde Panasonic bakmachine zo kan ik goed het verschil testen.

Als ik de broodbakmachine uit de verpakking haal vind ik hem er echt mooi uitzien, mooi straks zwart, dat ziet er een stuk beter uit dan mijn oude witte geval en staat veel mooier op het aanrecht, en als hij startklaar staat gebruik ik hem veel vaker.

Ik heb in de eerste week allen kant en klare broodbakmixen geprobeerd. Ik moet je bekennen dat de broden iets minder luchtig zijn dan oud de oude broodbakmachine, dat valt mij best tegen van zo'n mooi apparaat. Wel zijn de broden nog steeds luchtig en lekker.

Bediening is super makkelijk, Nederlandse sticker erbij maakt het nog makkelijker. Komende week gaan we eens een kaasuienbrood bakken.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Mooi om te zien

danamelina 07-11-2021

Aanrader, maar door vele opties wel complex

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

Ik heb deze bakmachine getest. Toen de verpakking arriveerde, vond ik de doos al ontzettend groot. Maar bij het uitpakken bleek dat de hele bakmachine ook gewoon echt groot is. Vooral als je hier niet aangewend bent, dan is het wel even wennen. Het doet me denken aan het formaat van een papierversnipperaar. Vooral ook omdat ik de uitvoering in het zwart kreeg. Het neemt dus wel echt ruimte in op het aanrecht. Wat handig is aan deze broodbakmachine is dat je rozijnen brood of hartige dingen kan toevoegen via een dispender. Dat is ontzettend handig. Daarnaast eet ik glutenvrij. Deze broodmachine heeft ook uitgebreide menu's hiervoor, waarbij je de mix alleen maar hoeft toe te voegen. En hoeft te wachten tot je de piepjes hoort en klaar. Je hebt ook startuitstel, zodat je kan instellen dat je 's ochtends vroeg heerlijk vers brood hebt. Ook kan je de kleur van de korst instellen. Ik heb de machine nu een week en ben er redelijk tevreden over. De vorm van het brood verschilt wel elke keer en tot nu toe weet ik nog niet hoe je glutenvrij krentenbrood kan maken, want er zijn zoveel opties en piepjes, dat de machine niet altijd even simpel is om te bedienen. Al met al zou ik het machine wel aanraden, het kost alleen even tijd om alle functies die er inzitten te ontdekken en uit te voeren.

Pluspunten

• veel opties voor glutenvrij
  • makkelijk in de bediening
  • dispenser voor rozijnen, olijven etc.

Minpunten

• Formaat: echt heel groot
  • veel opties: kost wel wat uitzoekwerk

d******************@h********** 06-11-2021

Heerlijk brood

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

Mooie look, dat sowieso. Het eerste gebruik vind ik even wat lastig. Het is even puzzelen hoe het allemaal werkt en hoe je de recepten het beste toe kunt passen. Heerlijk brood! Super veelzijdig apparaat, je kunt er meer kanten mee op dan ik in eerste instantie gedacht had. We hebben nog veel te testen.

Pluspunten

• Looks
  • Veelzijdig product

Minpunten

• Wat ingewikkelde omschrijving

Bullie82 05-11-2021

Voor de geduldige bakker, een machtig veelzijdig apparaat

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

Yes, daar kwam de machine binnen. Eerste indruk was, wat een groot apparaat en plastic look bij de knoppen. De boekjes die er bij zitten heb ik dus echt wel nodig. Wat een informatie en ik vind het in die 2 boekjes wat door elkaar lopen. Want waar had ik het nu gelezen. Ik ben van het gemak, dus ben maar even begonnen met "gewoon" wit en bruin brood. Ik ben niet zo'n baktalent maar dit lukt me gewoon, zelfs mijn moeilijke eter hier thuis snijdt een dikke plak brood af. Na een moeilijke start heb ik toch mooi even elke dag al gebakken. Het resultaat mag er zijn. Volgende week aan de slag met het glutenvrije, kijk ik naar uit.

Pluspunten

• De mogelijkheden
  • paar stappen en je bakt je brood
  • brood is niet aan te slepen

Minpunten

• teveel informatie
  • mis concrete stappen
  • groot
  • mis de kleur korst bij volkorenbrood

Lisa 05-11-2021

Heerlijk brood!

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

Voor het eerst in mijn leven heb ik een broodbakmachine gebruikt. Ik wilde het al lange tijd en was dus ook erg blij toen hij bezorgd werd! Het is een mooi zwart model met de programma’s duidelijk op de bovenkant zichtbaar. De gebruiksaanwijzingen (ja het zijn twee boekjes!) zijn erg uitgebreid en daardoor wel even een klusje om door te spitten. Zo had ik eerst ook niet door dat er meer informatie te vinden was in het tweede boekje. Echter is het gebruik van de broodbakmachine wel erg makkelijk. Ons eerste brood lukte direct en was heerlijk! We gebruikte hiervoor een volkoren broodmix en het broodbak-programma voor broodmix met zonnebloempitten. De automatische dispenser waar de zonnebloempitten in gingen werkte perfect! Ook lijkt het bakblik niet te worden aangetast door de zaden. We hebben de machine nog niet lang in ons bezit en willen nog veel meer recepten proberen. Zo kun je ook een cake bakken in de machine, ik ben nog erg benieuwd hoe dat werkt. En vooral; hoe dat smaakt! Tot nu toe ben ik enthousiast!

Pluspunten

• Geen geluidsoverlast
  • Mooi design
  • Makkelijke programma's
  • Deeghaak makkelijk te verwijderen

Minpunten

• Lastig op te bergen door de grootte

s*************@h********** 04-11-2021

Broodbak machine

Geschreven voor: Panasonic SD-R2530KXE

Ziet er mooi uit de rozijnen/nootendispenser heb ik nog niet gebruikt het is makkelijk in gebruik je weegt het af gooit het er in en kiest een programma voor het juiste wat je er in doet ik ga binnenkort nog pizza deeg en cake proberen heb een campagne boeren brood en brioche geprobeerd voor de eerste keer goed gelukt de programma’s zijn makkelijk in te stellen
Het uitstellen van een programma nog uittesten want dat lukte niet kwaliteit is goed verschillende programma’s is ook erg fijn